torsdag 29 januari 2009

ledig dag, följa med "mormor" till operation

jaha, så var man ledig idag oxå, kommer förmodligen lära mig hur man gör precis innan jag ska börja jobba igen... mattias tipsade mig om att man bara ska ligga på soffan, kolla film o bestäla hämtmat... kanske vore nåt, fast idag har jag ju faktiskt lite på agendan... ska ju hämta "mormor" vid 10 o skjutsa henne till sjukhuset, hon ska ju få en sån där otäck venport inopererad, hon är jättenervös, stackars "mormor"... tur att vi följer med henne... under tiden hon är där inne får vi gå o ta en fika lr nåt, efter operationen ska hon till röntgen o där får vi ju inte vara med heller, inte bra för mig här inne i magen med massa röntgenstrålar... efter att hon är färdig o har vaknat till efter alla sömnmedel hon får så ska vi åka o handla, för ikväll kommer "mormors" gamla arbetskamrater o även dom hon jobbar med nu på middag, tur att mamma kan hjälpa henne, hur skulle det annars gå... mamma har lovat att hjälpa henne o laga mat, mamma känner ju alla dom där "tanterna" oxå så därför får hon vara med, o jag får ju liksom bara hänga på, dit mamma går går ju jag... låter fint tycker jag... mamma är så pigg nu, hon har ju fått tabletter mot illamåendet, vet inte vad jag gör som gör att hon mår så illa men tabletterna fungerar iafl o mamma är jättepigg... inte kräkts en enda gång sen hon fick dom, så nu får jag massa god mat att smaka på...

fast nu måste vi gå o göra oss iordning, tänk om vi kommer försent, då kommer "mormor" bli ännu mer nervös...

o tänk, nur är det bara 202 dagar kar innan jag kommer ut... tänk vad tiden går fort...

kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar