fredag 30 januari 2009

tillbaka på ruta ett igen...

typiskt oxå, nu har mamma börjat o spy igen, o hon som var så glad för att tabletterna fungerade... fast jag tycker att hon är ganska pigg ändå, här har det hänt massor sen sist vi skrev... mormor har fått den där venporten inopererad, gick över förväntad, hon var så nervös stackars mormor så vi var med henne ändå tills dom rullade in henne på operation o sen mötte vi upp henne när hon kom ut, o sen följde vi med henne på röntgen, fast vi stannade utanför förstås eftersom det där med röntgenstrålar inte är så bra för mig härinne i magen... mormor fick komma efter efter bara nån timme, o då passade vi på att vila en liten stund i soffan, sen blev det full fart, eller iafl för mormor, för mamma somnade så gott i soffan så mormor fick fixa allt med pajerna själv... men det gick bra som tur var, sen kom gästerna, fullt ös medvetslös skulle man ju kunna säga, ojojoj vad dom kunde prata... själv fattade jag ingenting... sen när dom åkte hem så gick vi o la oss, o jag o mamma fick sova i morfars säng för han var ju i tylösand på spa, fast mormor var visst jätterädd för att mamma skulle boxa till henne lr nåt bara för att hon snurrar så när hon sover, men det blev ingen box, som tur var...

igår kväll var vi hemma hos morfars jaktkompis, lr i hans sommarstuga iafl, han bor nämligen med sin familj i danmark egentligen så dit var det ju lite långt att åka bara för att träffas en fredagskväll... det tog ett tag minsann innan mamma kom in i snacket, danska är ju inte det lättaste precis, o mig kallade dom för "den lille", gulligt tycker jag, mamma brukar ju bara kalla mig för "gråben", så då gillar jag nog "den lille" bättre...

idag ska vi nog bara ta det lugnt, mamma är visst lite sugen på att baka så vi får väl se hur det blir... jag tycker det verkar onödigt, hon bara kräks ju ändå... men imon kan det komma att hända grejer, då kanske jag o mamma ska träffa hennes kompis "chestin" hon bor i kristianstad egentligen men den här helgen är hon i stockholm, så då tänkte hon o mamma att dom kunde passa på o träffas när dom ändå åker förbi jönköping, "chestin" ville visst så gärna klappa lite på mammas mage... o då kan hon väl få då, det är ju inte direkt så att jag har så mycket att sätta emot än, men vänta bara, sen kan jag ju sparka både på henne o mamma... hihi!

nähe nu tycker mamma visst att det börjar bli dags att ta tag i dagen... i den här familjen måste man ju tydligen vara morgonpigg...

om 200 dagar tittar jag ut ;)
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar